VILODAG!

Jees, idag får man kalla min vilodag inför den kommande veckans ståhej!

It all starts tomorrow,
då är det sista dagen att anmäla sig på och därefter vet jag exakt hur mycket av allt vi ska ha, jag längtar tills morgondagen är över, så jag kan börja planera in i minsta detalj.

På tisdag
ska man ut med svägerskan och handla in all dekoration och lite annat smått och gott - samtidigt som Snaa hittar bordsplacerings "saker" - eller vad man nu ska kalla dem! :p

Onsdag, förhoppningsvis kommer Theo´s klänning då, hämtar ut den och kollar att den passar som den ska. Bordsplaceringarna ska bestämmas och allt till lokalen ska vara klart. Samtidigt som vi ska granska den nya lägenheten, få prisuppgifter och dylikt - me want!

Sen på Torsdag, så ska resterande mat handlas in, både till huvudrätterna/sidrätterna och efterrätten, huur, hur ska allt detta få plats i min lilla kyyyl? :p Och jag ska även in på ett möte på förmiddagen, det blir till att lämna Theo hos farmor klockan halv 9 på morgonen och jag vet inte ens när jag är hemma, jobbigt.

Fredag,
alla matvaror ska hem till Connie, vi får nycklarna till lokalen, så det blir nog till att vara där hela eftermiddagen/kvällen och fixa iordning allt.

På lördag, för det första är det tvättdag, jippi 8-) - sen ska det bakas järnet till efterrätten, sista förberedelserna i lokalen, förhoppningsvis får vi in smörgåstårtorna i kylarna då med, annars händer detta på söndag.

THE DAY - söndag - upp tidigt, handla bullar med tillbehör, fixa till dem och dekorera efterrätten, sätta på 100 kannor kaffe, göra ordning med skötbord och andra bebis-saker till lokalen, springa hem igen, göra sig själv och Theo iordning. Till kyrkan och hoppas att man kommit ihåg allt som skulle göras.

Någonstans här mittemellan ska prästen komma hem till oss och diskutera musik och psalmer, när jag nu ska hinna prata med henne?

Och idag är det tvättdag, samtidigt som Michael ska måla med lackfärg på bardisken så vi (jag och Theo) får inte lov att vara hemma, det luktar för starkt. Så vi ska vara hos Connie idag, samtidigt som jag tvättar, motionering mellan husen kan man väl säga? :D

Ah detta kommer bli skitbra (: - Det är jag som har planerat allt och då kan det bara bli bra!

image89
Framsidan på dopkorten! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0