Sunday morning.

Jao jao, denna dagen startade 06:00, en aning för tidigt för min smak, men det var bara att stiga upp. Satte mig med lillmannen i famnen i soffan och satte igång TV:n, ser man på! Formel 1, min lyckodag!

Australiens Grand Prix - Finns inget, förutom fotbolls VM, som jag älskar att titta på som det, jag förstår egentligen inte varför för det enda de gör är att köra samma runda en ca 64 gånger, men ändå är jag lika faschinerad varje gång. Följer det inte längre sen Schumacher pensionerade sig, eller vad man nu ska kalla det, och Ferrari tog in hans största "konkurrent" Kimi Räikkonen som replacement, skamligt! Jag anser att en konkurrent är alltid en konkurrent, har han en gång haft McLaren på sig så är han McLaren - inte Ferrari!

Sen förstår jag inte varför de har Räikkonen som förste förare, ge Massa den chansen istället! Han har visat prov på att han klarar av det, han har ändå fått vara förste föraren pga att Räikkönen inte kan hålla bilen på banan, märktes direkt när Räikkönen ersatte Hakkinen, hur kul var det att titta då? Schumacher vann juh överlägset hela tiden, nej Räikkönen är inte så bra som folk vill ha honom till!

En annan som imponerat stort är Fernando Alonso, ser nästan ut som att han flyter runt på banan, och McLarens nya stjärna Hamilton - visst han kör för konkurrenten men jag måste erkänna att han är riktigt duktig! Han vann även dagens lopp, fast dagens lopp var juh helt kaotiskt, bilar körde av till höger och vänster, av de 22 startande så gick endast 8 stycken i mål.

Barrichello
betedde sig allmänt illa och körde in i depån trots rödljuset, och när han ska köra iväg håller han på att ta killen som tankar med sig, för han var inte klar än. Man bara satt och skakade på huvudet när man såg allt detta hända; vad fan är detta? Dagis? Stora namn inom Formel 1 beter sig värre än Fisichella gjorde som nybörjare :/ .. Fast det höll en vaken iallafall, det var något bra!

image74
Det var annat på Schumachers tid.

När det var slut satt jag med Theo på babygymmet, busade lite, fotade, skrattade, hade lite allmänt myspys på en söndags-morgon! Han är så underbar våran lilla guldgosse, jag är tacksam varje gång jag tittar på dig, att du är vår och att vi får ha äran att ha dig i våran vardag, mamma och pappa älskar dig långt bortom alla gränser! Vår kärlek till dig - den är förevigt!

image76
DU ÄR DET VACKRASTE SOM FINNS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0