En styck trött ginis

Nu känner jag mig sliten - men min motivation är på topp;
"Det är bara 3 dagar kvar att jobba, sen är du ledig en hel dag!"

Tror ni att den ynkapynka dagen kommer tillgodogöra dom här 9 dagarnas helvette? Jag börjar tvivla iallafall .. Fast det är jag själv som lagt schemat så jag ska bara vara tyyst! ^^,

Midsommar idag jaa, har varit hemma hos svärmor och svärfar och firat, treevligt - förutom att jag är så trött :/ .. Har även jobbat mellan 7-16:30 idag, träffat på en till människa jag ska dras med i sommar.

Möter henne i köket, hon bryter halvt på danska och säger:
"Haj, vi har inte sätts?"

"Neej" - säger jag och presenterar mig. Fortsätter hålla på med det jag gjorde, hon tittar konstigt på mig och frågar om detta är min första dag?

Jag tittar ännu konstigare på henne och tänker - "Tycker hon att det ser ut som att jag inte vet hur man gör eller?"

"Neej, jag har varit här sen Mars" - punkt slut, OVER tyckte då jag.

Men nix, dansken kan tydligen dryga ut detta trevliga samtal ytterligare;
"Jag har varit här inne och jag har aldrig sett dig"

"Okej, nu får det snart vara bra" - tänker jag, tror hon att jag hittar på att jag jobbar här eller?

"Jag har jobbat fulltid sen Mars och jag har inte sett dig heller. Här finns faktiskt 3 avdelningar med 3 olika pass man kan jobba på så det är väl inte konstigt?!" - Börjar bli lagom irriterad där.

"Men jag har varit här och jag borde ha sett dig om du varit här" - Här gav jag upp, fräste ur mig att det är faktiskt inte mitt problem om hon har sett mig eller ej, det är definitivt inget jag tänker stå och dividera på min arbetstid!

Och verkligen inte på min fritid, sicket pucko!

Sen att hon är i ålder med min morsa gjorde juh inte saken bättre!
Fan, fattar inte hur den tafatta människan överlevt fram till nu ..

Jaa, det var min underbara dag,
hur har er dag varit?

Kommentarer
Postat av: Madelaine

Ibland kan man ifrågasätta vad som händer i vissa människors huvuden..Hur dem funkar! Tyckte du hade bra med tålamod..;)

2008-06-21 @ 22:08:32
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0