COOP = KORRUPT

Oh yeah, är det bara jag som är trött på COOP och deras sätt att få folk att köpa deras produkter? Okej, nu tänker ni kanske, vadå vilka sätt? Jag ska ta upp 3 expemel.

Exempel nr 1; Man går till hyllan med kolsyrat vatten, och är man då som jag så dricker man Loka/Ramlösa Naturell. Tittar bland Loka flaskorna som står där, inga naturella? Vidare till Ramlösa´n dååra, inga naturella? Där finns heller inte någon tom hylla där dom kunde ha stått, eller borde ha stått om dem var slut. Vänder mig om, där står EN HEL PALL NATURELLA, coop.... Dem har alltså tagit bort alla andra sorters naturella för att tvinga folk att köpa deras, och jag köpte deras för jag ville ha naturellt kolsyrat vatten, det smakade skit rent ut sagt!

- Jag tror inte ens vattnet i toalettstolen smakar så illa..

Nummer 2; vi ska laga mat hemma och ska ha en 5 dl gräddfil, skånemejerier då, kommer till hyllan, 3 dl skåne mejerier står där, men 5 dl står inte där längre, jaha då kanske dem är slut? Nej, dem har bytt ut dem mot sitt coop-mög och jag har testat den också, jag skulle inte ens ge den till min hund! Så nu mera köper vi 2 st 3 dl gräddfil från skåne mejeriet istället, enbart för att Coop inte säljer 5 dl längre, överkonsumering? Det är Konsum i ett nötskal det!

3)
POPCORN KÄRNOR! Det är något jag älskar att göra (: Och så finns det ett visst märke i det, minns inte vad det heter, men jag tror det är amerikanskt för det är deras flagga på den, mm, jammii! :) Dem finns inte längre, finns bara COOP´s, jag har provat dem med, det är inte stor skillnad på smaken, men det är inte jättekul att vartenda popcorn har en hård liten sten i sig som man tuggar på, USCH! Känns juh som att man ska bita av sig tänderna ibland :/ ..

Det här är bara 3 saker jag tagit upp nu, det finns många, många, mååånga fler, har ni inte sett det så gå och kolla! Det är helt overkligt att man kan göra så, dem säljer juh fortfarande t.ex. då Loka och Ramlösa men har tagit ut en specifik produkt ur deras sortiment för att kunna sälja sitt eget, det tycker inte jag är sjysst! Neej, Coop är korrupta, that´s it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0