Atopiskt eksem

Blöjveckseksem - nya domen till Theo från läkarna, han har juh fått utslag på större delen av högra huvudsidan, magen, armarna, lite på benen och något på ryggen, men inget där blöjan sitter, jag vidhåller att det är skumt! Men man får juh lita på läkarna, att dem kan sin sak, nog för att Sjöbo VC sa att han var laktos-intollerant, vilket inte riktigt stämde, utslagen kan ha med mjölkproteinet att göra men det är inte nödvändigtvis så. det var skönt att höra iallafall.

Så nu behandlas han med en jättestark kortisonsalva, mjukgörande, antibiotika och nutramigen (laktosfri matersättning) - när jag hämtade ut allt det på apoteket igår, jag bara satt och gapade åt allt som min lilla pojke ska ha, neej, usch!

Jag måste bara berätta;
i förrgår skrev jag en blogg, där jag skrev att min dag var bra och att den skulle bli bättre för jag skulle shoppa kläder och jag skulle sola och gå till trafikskolan. Ni vet den där signalen i Singing Bee, den böööp! Det lät bra men blev inga kläder, där var inget fint alls, ville inte ens ta i kläderna, blöörk! Men Michael fick lite istället ;p Solningen; jag har juh "mitt" solarium, som jag då vill ha, de senaste gångerna jag varit där så har en människa precis gått in där och ska sola 30 minuter, (vilket kostar 100kr i det solariet - snacka om bra timlön ;p) vem orkar lixom sitta där i en halvtimme? Inte jag iallafall, så jag har gått hem igen, och nu i förrgår var den där dumma människan där igen, jag vet juh inte om det är samma men jag tror det (; Så jag gick in i det andra solariet, hade juh lika bra kunnat kasta pengarna på gatan och gått runt där en kvart, för det blev fan ingen färg! Sen var jag så pessimistisk så att sätta sig vid en gammal 80-tals-skärm på trafikskolan var icke sa nicke att tala om ens. - Mina förhoppningar skrotades rätt bra.

Men men,
det är bara att fortsätta le och se glad ut! :) Don´t let it get to you. Igår var jag och köpte smakportioner åt lillkillen, han blir juh 4 månader nu den 10:e mars ;D - Lät honom smaka Nestle´s Nyponsoppa med äpple, men jag såg nu när jag sökte på böjveckseksem att röda bär kan förvärra det, är inte nypon röda? Nu blir jag lite skeptisk, för det sa inte läkaren något om att han inte fick äta röda bär, bara inte mat med mjölkprotein i (iom att de misstänker att mjölkproteinet irriterar eksemen) - som vanligt har man 100 frågor obesvarade :s

Dopet
är bokat nuu, inbjudningar kommer trilla in till nästa vecka hos dem som får komma (: Ajåå, that´s it for today, nu ska jag kika klart på Vakna, sen ska jag och Theo hoppa hoppgunga, mest han som hoppar men ändåå ;D - Vi har en gemensam sysselsättning (;

image56

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0