Tandblekning?

Överallt ser man dessa reklamer om "Blek dina tänder här" - "Vi är billigast" - Skaffa dig ett vitt leende, blaha blaha, svar jaa - det hade varit väldigt trevligt med ett kritvitt leende, men är det verkligen så jäkla bra?

Det är juh precis det dom skriver "Blek" - jag vet hur det gick med mitt hår när jag blekte det, det blev tunnare, skörare - ganska förstört. Borde det inte ske samma procedur med tänderna?

Jag skulle aldrig våga prova det, jag tror det tunnar ut emaljen något fruktansvärt - kanske är det så att om 10 år kommer dom ha kommit på hur skadligt det är egentligen.

Skillnaden mellan håret och tänderna är juh att mitt hår växer hela tiden, reparerar sig själv - om det blir för slitet så kan man klippa av det och låta det växa ut på nytt.

- Men det gör inte tänderna, så vågar man chansa ? :/ ..

Kommentarer
Postat av: Agilitydream

Jag håller med dig, man ska nog vara försiktig med tandblekningsmedel. Då är det mycket bättre, och fräschare att borsta tänderna nogrannare.

2008-04-20 @ 06:12:17
URL: http://agilitydream.blogg.se
Postat av: Anonym

Majoriteten av kändisarna bleker inte tänderna, de sätter på fasader vilket inte alls är samma sak. Men det är för dyrt för den vanliga "svenssons" så för att klämma oss på pengar så erbjuder de billiga blekmedel.

MEN det är precis som du säger inte alls nyttigt för emaljen. Har man en gång blekt tänderna och frätit bort (japp, det är vad man gör) emaljen så kan man aldrig få den tillbaka. Och man ska räkna med att få hål titt som tätt.

Min moster blekte tänderna hemma för 10 år sedan och hon tvingas än idag gå till tandläkaren var 3dje månad för att pensla tänderna med ett ämne som ska "ersätta" emaljen hon frätte bort, annars får hon hål efter hål efter hål.

En billig blekning kan bli dyr i längden!

2008-04-20 @ 07:52:03
URL: http://jamille.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag har själv blekt tänderna(hos tandläkaren) och jag kan försäkra dig om att det är ingen fara alls. Mina tänder har varken blivit svagare eller fått mer hål! men jag skulle rekomendera att bleka tänderna hos tandläkaren, jag tror inte på sån billig skit :) Blekningen gick på ca 700 kr, och jag fick betydligt vitare tänder!

2008-04-20 @ 13:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0